vrijdag 14 maart 2014

LOUIS DE BOURBON - Kerstmis 1940




KERSTMIS 1940

Zij hoorden englen zingen
met menselijke stem,
de vrome herders gingen
den weg naar Bethlehem.

Een stem zong van den vrede,
een ster ging lichtend voor,
hier vond der mensheid bede
haar eindelijk verhoor.

Nu is de ster verdwenen
de stemmen van omhoog,
mij is geen Kind verschenen
voor 't menselijke oog.

Wat moet ik thans geloven?
Herodes' macht leeft voort,
de vrede heerst daarboven,
hier woedt de kindermoord.

Heer, sterk in deze tijden
mijn innerlijk gehoor,
in overaardse weiden
ga nog Uw ster mij voor.

Behoed, nu d'englen zwijgen,
mijn innerlijk gezicht,
laat mij de vlam bestijgen
van Uw onwerelds licht.



Uit: Verzamelde Gedichten, 1974
Uitgeverij: De Gulden Veder



www.alberthagenaars.nl

Geen opmerkingen:

Een reactie posten